Novosti

20.03.2009

Nacionalna klasa na korejski način - test Kia Picanto 1.0 LX Urban
SAT+, februar 2009. godine

Naš «jugo» je otišao u istoriju, a time je mesto lidera u nacionalnoj klasi ostalo upražnjeno. Ima više pretendenata na njegovo mesto na tržištu, a jedan od njih je Kia «pikanto» koja ne privlači pažnju samo zbog svoje cene, već i zbog onoga što nudi.

Sada izgleda svežije i modernije. Ima nove branike, velike farove u obliku suze i redizajniranu masku hladnjaka, ali je, ipak, isti onaj mali, upotrebljivi gradski automobil koji je svojom pojavom i onim što nudi odavno osvojio naše simpatije.

Međutim Picanto nije privukao našu pažnju samo zbog nedavnog redizajna koji je doživeo. Kao i kada se pojavio, jedan od njegovih najvažnijih aduta na našem tržištu mu je cena. Osnovna verzija košta nešto manje od sedam hiljada evra, što ga čini jednim od najjeftinijih automobila na našem tržištu. Ako tome dodamo i da je naš legendarni «jugo» otišao u istoriju, pikanto nam se predstavlja kao automobil koji ima predispozicije da u budućnosti preuzme njegovo mesto, pa da u «nacionalnoj klasi» možda postane svojevrsni «jugo umesto juga». I jugo i pikanto su dugi 3,5 metra, što ih svrstava u tipične male gradske automobile, ali tu se priča o sličnostima, i završava. Razlog je jednostavan – jugo je nastao pre više od četvrt veka, kada su primenjivani sasvim drugačiji standardi, od ovih primerenih potrebama 21. veka. Zato u istim dimenzijama pikanto danas nudi znatno više – počev od broja vrata, preko komfornije kabine i bezbednosti, do efikasnijih i ekonomičnijih motora.

Zahvaljujući pomalo četvrtastoj formi karoserije i time što su točkovi pomereni na same krajeve karoserije, nevelika kabina pikanta je znatno bolje iskorišćena, pa se u njoj može sedeti udobnije. Pikanto je, kao i svi moderni automobili, opremljen ABS-om i vazdušnim jastucima, a verzija 1.1 može imati i uređaj za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESP). Sve to jugo nikada nije imao i to je možda najbolja ilustracija toga zašto je došlo vreme da siđe sa proizvodne trake.

Vratimo se našem pikantu. Kompaktan je i ekonomičan, a i veoma dobro napravljen, posebno sa stanovišta završne obrade u unutrašnjosti kabine, pa predstavlja skoro savršen automobil za grad. Vozačevo mesto je poboljšano, pa sada sedište možete da podešavate i po visini, isto kao i stub upravljača.
Mali korejac sigurno ne spada u sportske automobile, pre svega u verziji sa jednolitarskim trocilindričnim motorom, koji raspolaže sa 62 KS. Ipak, nudi izvesnu živahnost, pre svega u gradu, i vozač nikad nema utisak da mu automobil «ostaje bez daha». Zbog svoje konfiguracije je neznatno glasniji, ali ne toliko da buka bude neprijatna. Kada je reč o potrošnji goriva u gradu kretala se oko 7 litara. Na putu se prosek popravlja, jer je tada potrebno oko 5,5 litara na 100 kilometara. Ako ne žurite, pikanto može da bude i praktično rešenje na kraćim međugradskim relacijama.

Ako je cilj proizvođača bio da se na njegovu proizvodnju malo potroši, pa da košta malo, onda je sve u redu. Uostalom, sve ovo nam govori da je pikanto još jedno zanimljivo viđenje kompromisa mogućnosti, pre svega između ekonomičnosti i performansi.

 Za gledanje originalnog testa, molimo, kliknite na donji link!

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više