Novosti

17.06.2009

Sportista od glave do pete – test Kia pro_cee'd
Blic, 12. jun 2009.

Kia pro_cee'd (Kija pro sid) je dizajnirana da se svidi zahtevnim evropskim kupcima

Južnokorejska Kia je modelom cee'd (sid) uzdrmala pomalo uspavanu Golf klasu, jer je ponudila atraktivan, prostran i pouzdan proizvod, sa «debelom» garancijom, dobrim motorima, bogatom standardnom opremom i prihvatljivom cenom. Šok među  konkurentima se nije smirio, a Kia je na ulice izbacila trovratnu verziju cee'da nazvanu pro_cee'd.

Reakcija vozača je bila momentalna i pro_cee'd je preko noći postao najtraženiji sporski kupe, odnosno «best buy» za manje od 20.000 evra. Razloga za uspeh ima više, a jedan, ako ne i glavni, je izgled. Pro_cee'd kao da je isklesan iz komada, sa snažnim crtama, koje nisu specifične za često bezlične automobile azijskih proizvođača. Sportista, od glave do pete, pro_cee'd ostavlja snažan utisak u borbi sa dizajnerskom monotonijom.
Na početku, trebalo bi reći da se iza lika Kie pro_cee'd krije Peter Šrejer (Peter Schreyer), bivši šef dizajnera u Audiju, koji je pripremio automobil po ukusu Evropljana. Prednji deo je dve trećine pozajmljen od modela sa petoro vrata, ali su, zbog doze originalnosti, modifikovani farovi i donji deo branika sa usisnikom za vazduh i svetlima za maglu. Naravno, prednji branik je samim tim i masivniji, kako bi se zadržala sportska silueta. Bokovi su viši i širi, dok su vrata za čak 27,5 centimetara duža nego kod cee'da. Agresivnom izgledu pomažu i mala bočna stakla kroz koja jedva da se vidi glava vozača. Zadnji deo je izdignut i zaobljen sa naglašenim svetlima i krovnim spojlerom. Neodvojivi deo su i aluminijumske felne, koje su deo standardne opreme tek od paketa LX City+alu.


Velika bočna vrata se široko otvaraju kako bi vozač mogao da «uskoči» u komotna, sportska sedišta, urađena u kombinaciji crne kože i tkanine. Pre ulaska pogled privlače i aluminijumske pedale. Unutrašnjost po pitanju ergonomije zaslužuje visoku ocenu. Korišćeni su kvalitetni materijali, plastika je prijatna na dodir, a instrumenti su jasni, čitljivi i postavljeni tačno gde je potrebno. Kožom obloženi upravljač sa komandama audio uređaja odlično leži u rukama. Pristup zadnjim sedištima olakšan je ranije pomenutim velikim vratima. Na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta za dve odrasle osobe. Prtljažnik može da se pohvali sa prosečnom zapreminom od 340 litara, dovoljnim da primi dupla blizanačka kolica.

Dovoljno snage

Pro_cee'd koristi istu mehaniku kao i cee'd, ali uz određene izmene, kako bi se pojačao sportski utisak u vožnji. Za početak pro_cee'd je 80 kilograma lakši, 1,5 centimetara duži i 3 centimetra niži. Vešanje je znatno tvrđe. Upravljač je direktan i verno prenosi informacije s puta.
Testirani model pokretao je dvolitarski turbo dizelaš sa 140 KS, koji maksimalni obrtni momenat od 305 Nm dostiže u rasponu od 1.800 do 2.500 obrtaja u minuti. U prevodu, ubrzanja su silovita i ni u jednom trenutku nećete osetiti nedostatak snage. Šestostepeni ručni menjač samo upotpunjuje odličan utisak koji je pro_cee'd 2.0 CRDi ostavio na Blicovom testu.

 

Za gledanje celog, originalnog članka, molimo, kliknite na donji link!

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više