Novosti

14.05.2009

Test Kia Carens 2.0 CRDi LX
Auto magazin, maj 2009. godine

Ključ ekspanzije južnokorejskih proizvođača dobrim delom leži u tome što su im modeli sve više rađeni po ukusu evropskog kupca. MPV model Carens (karens) koji je bio na našem testu predstavljen je pre nešto malo manje od dve godine. U odnosu na prvu generaciju bio je to veliki korak napred.

Sadašnji Carens ima dopadljiv dizajn koji blago koketira sa robusnim off-road (of-roud) modelima. Ovim dizajnerskim trikom fabrika je pokušala da Carensu, na diskretan način, da dozu atraktivnosti koja je tako potrebna u moru bezličnih mini-venova. Ipak, u Kiji nisu poznati po radikalnom dizajnu i umerenost im je uvek bila ispred smelih (čitaj – kič) ideja. To je, po našem mišljenju, jedna od vrlina ovog proizvođača.


Definitivno, Carens vas neće ostaviti bez daha i nećete biti glavni dasa kada ga parkirate ispred novootvorenog kafića. To mu nikada nije ni bila namena. Međutim ukoliko vam treba udoban, siguran i pre svega  pouzdan automobil vi spadate u kategoriju potencijalnih kupaca ovog modela.


Imali smo prilike da testiramo sve aktuelne modele ovog proizvođača i jednoglasno smo se složili da je Carens ubedljivo najudobnija Kija. Položaj za upravljačem je nešto viši i obezbeđuje dosta dobru preglednost u svim pravcima. Sedišta su vrlo udobna i napred i pozadi. Iako ima samo jednu dužinu karoserije Carens se može naručiti i u verziji sa pet i u verziji sa sedam sedišta. Doplata za paket opreme sa dodatnim redom sedišta iznosi oko 700 evra.


Testirani model je opremljen nižim paketom opreme sa oznakom LX. Uprkos tome poseduje aluminijumske felne od 16 inča, električne pokretače svih prozora, elektropodesive retrovizore, klima uređaj, svetla za maglu i još puno sitnica koje se kod konkurencije dodatno naplaćuju. To je svakako potez koji zaslužuje svaku pohvalu. 


Enterijer ne odiše nekim futurističkim detaljima, ali je sve pregledno, lepo čitljivo i na dohvat ruke. Materijal koji je korišćen za izradu instrument table je sjajna plastika koja se više skoro i ne upotrebljava u proizvodnji automobila. Sa jedne strane, upotreba starih materijala je minus za Carens, međutim, ova plastika se daleko bolje pokazala od modernih materijala po pitanju trajnosti. I posle nekoliko hiljada kilometarasigurni smo da instrument tabla Carensa neće škripati i «cvileti». Tako nešto ne bismo smeli da tvrdimo za većinu automobila koji se danas proizvode.  Čini nam se da su u Kiji bili svesni da će im upotreba ovih materijala doneti minus kod modno nastrojenih kupaca, ali da je to bio ustupak kvalitetu i dugovečnosti. To je, verovatno, bio jedan od glavnih projektnih zadataka pri konstrukciji ovog automobila.


U Carens se ugrađuje jedan benzinski i dva dizel agregata. Svi su iste zapremine od dva litra. Benzinac raspolaže sa 145 KS, dok dizelaši imaju 116, odnosno 140 konjskih snaga. Na našem testu se našla slabija dizel verzija koja je uparena sa petostepenim manuelnim menjačem. Sa ovim motorom Carens deluje veoma pitomo i ima sasvim dovoljno snage za svakodnevnu upotrebu. Nedostatak šeste brzine primetan je jedino na autoputu. Sa stanovišta eksploatacije snažniji motor bio bi idealan izbor, ali sa finansijskog aspekta motor sa 116 konjskih snaga štedi preko 1000 evra prilikom kupovine. To nipošto nije za potcenjivanje.


Sa ovim modelom smo prešli preko hiljadu kilometara u svim režimima vožnje tako da smo bili u prilici da proverimo kako se Carens snalazi u različitim situacijama. Vožnja je prilično udobna, kočnice sigurne, a menjač sasvim solidan i na dohvat ruke, jer se nalazi na centralnoj konzoli. Izmerena potrošnja bila je ispod seam litara evro-dizela što je sasvim prihvatljivo.


Na kraju, red je da otkrijemo i najveći adut Carensa na našem tržištu. Pogađate, reč je o ceni. Pre ove situacije sa carinama i krizom, testirani Carens koštao je nešto preko 20.000 evra. Od prvog januara ove godine, pa do prodaje zaliha Carens možete nabaviti već za 16.500 evra. Ovo je više nego povoljna ponuda, naročito ako se uzme u obzir da je reč o mini-venu sa dizel motorom i prilično bogatim paketom opreme.

Za gledanje originalnog teksta, molimo, kliknite na donji link!

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više