Novosti

02.04.2009

Test Kia Sorento 2.5 CRDi Active Rider
Auto magazin, mart 2008. godine

Kia Sorento je zašla u sedmu godinu života na tržištu Evrope. Prevedeno u «automobilske» godine to je prilično zrelo doba. Ipak, i danas Sorento nema čega da se stidi. Šta više, po mnogo čemu je i dalje drugačiji od SUV modela u klasi.

Najbolja paralela iz sveta filma koja nam trenutno pada na pamet jesu likovi iz serijala o Džems Bondu. U poređenju sa, recimo, opel antarom, Sorento je Šon koneri naspram Danijela Kreiga. Jeste stariji, ali poseduje off-roud šmek koji jednostavno nedostaje «mladom pokoljenju». Uz novu akciju kije na domaćem tržištu u kojo Sorento košta od 22.500 evra, ovaj terenac postaje «best baj» varijanta.

Pre izvesnog vremena Sorento je doživeo neophodno podmlađivanje. Inženjeri Kije nisu želeli previše da rizikuju kod «fejsliftinga» pa su Sorentu samo modernizovali prednje i zadnje svetlosne grupe, masku hladnjaka i branika. Ovako pažljivim manevrom vešto je izbegnuta zamka u koju često upadaju dizajneri prilikom ulepšavanja automobila, a to je da posle dorade vozila izgledaju previše kičasto. U slučaju automobila sa našeg testa, taj posao je odrađen odlično što je Sorentu kupilo još nekoliko godina  u «premijer ligi» off-roud modela.

Zanimljivo je koliko boja automobila može različito da utiče na prvi utisak o vozilu. Najčešće viđan Sorento na našim cestama jeste crni. Uz ovakav automobil ćete biti zapaženi na svakom koraku, ali ćete, gotovo sigurno, dobiti i nadimak «džipažija» što nekima može i da zasmeta. Ukoliko ne želite da privlačite bespotrebnu pažnju prolaznika i ukoliko ne želite da budete meta tračeva i zavisti komšiluka, onda je srebrna boja kao stvorena za vas.

U Sorentu nećete naći ništa što će vas oboriti sa nogu na prvi pogled, ali njegova jednostavnost i praktičnost će vas veoma brzo oraspoložiti. Nema šljaštenih kič detalja koji su karakteristični za pojedine proizvođače iz Koreje. Sve je krajnje jednostavno, klasično, ali odaj utisak trajnosti što je za vozilo ovog tipa veoma važna odluka. Testni primerak bio je opremljen srednjim paketom opreme koji nosi naziv «aktiv rajder». Od tehničkih stavki u ovom paketu opreme najznačajniji je stalni pogon na sva četiri točka i ESP. Da boravak bude maksimalno komforan pobrinuće se dvozonski automatski klima uređaj i kvalitetan stero uređaj sa šest zvučnika. Sorento u «top» paketu opreme košta nešto ispod 30 hiljada evra. Testirani model bio je četiri hiljade jeftiniji, a to zaista nije mala suma. Naravno, sve zavisi od toga za koje potrebe ga kupujete. Ukoliko vam treba automobil za «šepurenje» u «silikonskoj dolini» rešenje je crni Sorento sa «limited» paketom opreme. Ukoliko vam, pak, treba vozilo za porodičnu i poslovnu namenu ovaj «aktiv rajder» je više nego dovoljan. Imaćete dovoljno reprezentativan automobil za poslovne sastanke, a sa druge strane neće se nimalo ustručavati da ga uvezete u blato prilikom odlaska na pecanje. Kad smo već kod blata i pecanja, trebalo bi da istaknemo da Sorento spada među retke preostale terence koji još uvek imaju klasičnu šasiju.

Motor u ovoj verziji je četverocilindrični «komonrejl» turbo dizel zapremine 2,5 litara. Ovo je osvežena verzija motora i ima 170 KS, što je sasvim dovoljno da se izbori sa preko dve tone teškim Sorentom. Ubrzanja su sasvim pristojna i pitomo se ponaša u svim režimima vožnje. Uprkos svojoj mačo pojavi, Sorenta bez ikakvih problema mogu da voze i pripadnice lepšeg pola, što je još jedan plus za «staru školu».

Ukoliko izuzmemo nekoliko sitnih zamerki popust ključa, nedostatka šeste brzine i siromašnog putnog računara, generalni utisak o Sorentu je zaista povoljan. Ako i ima nešto što vam se ne svidi, verujemo da ćete na to zaboraviti kada čujete da je Sorentu cena skinuta za neverovatnih 10 hiljada evra! Sada za sasvim pristojnu cenu od 22.500 do 30.000 evra dobijate kvalitetan i pouzdan automobil koji je prilično cenjen čak i kao polovnjak. Uz prosečnu potrošnju od oko devet i po litara evro dizela, nije čak ni previše «žedan», a za uzvrat pruža Vam osećaj sigurnosti, prostranosti i trajnosti.

Definitivno ima lepših SUV-ova, ima modernijih, skupljih ali malo koji od tih modela mogao bi da se okarakteriše kao razuman izbor. Sorento je upravo to.

 

Za gledanje originalnog skeniranog članka, molimo, kliknite na donji link!

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više