Novosti

07.07.2009

Uporedni test Kia pro_cee'd vs. Opel Astra GTC vs. Renault Megane GTC
TopSpeed, jul 2009. godine

Prvo pojavljivanje Kie pro_cee'd ostaće upamćeno kao jedno od najprijatnijih iznenađenja na tržištu automobila

U izboru od klasičnih hečbekova, preko kupe-kabrioleta i karavana do monovolumena, odlučili smo se da uporedimo automobile C segmenta koji, iako imaju epitet kompaktnih automobila, nose u sebi sportski duh.
Kompaktni porodični automobili česta su tema našeg magazina, posebno što su do pojave ekonomske krize definitivno predstavljali oslonac proizvodnje i nosioca prodaje svakog ozbiljnog kreatora automobila. Situacija se sada verovatno nešto izmenila, pa gradski automobili A i B segmenta preuzimaju primat, ali daleko od toga da su oni nešto veći, svrstani u C segment zapostavljeni. Nema nekih posebnih naznaka da će giganti drastično smanjiti budžete vezane za razvoj novih modela C segmenta, što je posebno bitno zbog širokog dijapazona verzija, kojima se rivali takmiče u privlačenju kupaca. U izboru od klasičnih hečbekova, preko kupe-kabrioleta i karavana do monovolumena, odlučili smo se da uporedimo automobile koji, iako nose epitet kompaktnih porodičnih automobila, nose u sebi sportski duh. To su kupei, čija ponuda na tržištu je izuzetno široka, ali smo se odlučili za tri automobila koji svojim izgledom prilično odudaraju od «rođaka» sa petora vrata. Pod lupom su se našli Opel Astra GTC koja je svojom pojavom praktično odredila novi talas izgleda ovog tipa automobila, Kia pro_cee'd (Kija pro sid) koja je bila najprijatnije iznenađenje kada su u pitanju brendovi koji žele da pdignu svoj imidž i Reno Megan kupe, najatraktivniji novitet u ponudi.

Kia Pro_cee'd

Ovi modelom, korejski proizvođač definitivno je potvrdio ambicije da podigne imidž brenda na mnogo viši nivo, s tim da je sve najavljeno promocijom «običnog» cee'da. Pro_cee'd je bio velika prekretnica, posle koje su usledili mnogi interesantni modeli kao što su Soul ili najnoviji koncept No.3 («broj 3»), ali, zahvaljujući kupeu C segmenta, sada više nije iznenađenje kada iz Koreje stignu rešenja na kojima zavide i uspešne marke iz Evrope, SAD i Japana.
Kia pro_cee'd dobila je velike pohvale za izgled automobila koji se prilično oslonio na iskustva evropskih proizvođača, jer je čitava cee'd porodica upravo bila namenjena proboju na tržištu Starog kontinenta. Preovlađuje, ipak, uticaj «nemačke škole», s obzirom da pro_cee'd podseća upravo na Astru GTC, iako je njegova dobro poznata forma poprimila neke elemente, koje su, verovatno praktičnu stranu, doprinele i atraktivnosti na način kako to čine Italijani i Francuzi.

Unutrašnjost je, takođe, nemački pojednostavljena, ali veoma praktična, a iznova oduševljavaju materijali i kvalitet izrade. I osećaj za volanom ukazuje ko je korejcima bio uzor kada je kupe nastajao, a u pro_cee'du je sve neposredno i na volanu se reflektuju promene koje se dešavaju na podlozi, uz savršeno ležanje na putu, čak i u situacijama kada se preteruje. Na našem tržištu, pro_cee'd se nudi u verzijama sa izborom pet motora – dva CVVT benzinca, od 1,4 i 1,6 litara, dvolitarskim DOHC-om i dva turbo-dizela od 1,6 i dve litre, sa rasponima snaga od 90 do 143 KS.
Radi poređenja sa Astrom GTC, najpribližniji je bio srednji benzinac od 1,6 litara, koji razvija 122 konjske snage, uz gotovo identičan obrtni momenat, a predstavlja rivala, pre svega, zbog cene koja se kreće od oko 14.000 evra.

Ocena:
Tetirane automobile odlikuju zajedničke osobine, poput kompaktnih dimenzija i sportskog izgleda. Ipak i pored niza sličnosti, svaki model donosi i neke detalje karakteristične za kuću i podneblje sa kog potiče, a kao i pri svakom drugom izboru automobila, to će bitan faktor za kupca, kao i, naravno cena i ponuda agregata.

 

Za gledanje originalnog, skeniranog članka, molimo, kliknite na donji link!

Obaveštenje

Tehnologija ’’Cookie’’ omogućava nam da vam pružimo maksimalan doživljaj naše internet stranice. Molimo vas da označite ako se slažete s upotrebom ove tehnologije.

Slažem se Pročitajte više